This shit is bananas

fredag 27 april 2007

Laborationsrapport av uppiggande dryck

Hypotes:
Att en viss koffeininnehållande, vanligtvist med rött omslag, dryck (här förkortad CC) har gjort en kupp. Hypotesen är att CC-light och den nya lanserade CC-Zero är exakt samma sak men har olika målgrupper.

Undersökning:
Undersökningen började då jag först störde mig på att reklamen för CC-zero är överallt i hela Lund. Jag passerar fem reklamskyltar på väg till skolan tror jag. Efter ett tag började jag även läsa vad som stod.

"Real taste, zero sugar. Then why not girlfriends with zero "we need to talk""

Zero-reklamen är i svart och rött, lite action-style, med hårda kantiga bokstäver.

Light-reklamer brukar vara silvriga med girlangliknande bokstäver.

Här kommer nu en generaliseringsvarning: Zero är riktad till män och Light till kvinnor.

Jag tror att företaget CC har upptäckt i sina kundundersökningar att det är flest kvinnor som köper light-läsk och att de nu har gjort något slags försök att locka fler män till produkten.

Min undersökning fortsatte då jag frågade fotbollsspelande Johannes samt min kära Andreas (som in denna undersökning representerar männen) om de kunde tänka sig att köpa CC-light. Svaret blev:
Nej 100 %

När jag frågade om CC-Zero blev svaret:
Nja 50 %
Ja, jag har redan testat den 50 %

Slutsats:
Då jag inte har kollat upp innehållsförteckningar eller frågat företaget CC själva har jag inget korrekt svar. Denna laborationsrapport får mest ses som en enda stor hypotes!

3 Comments:

At 27 april, 2007 11:00, Anonymous Anonym said...

töntig reklam och töntigt av C.C. Vi ses snart kära sassa!

 
At 27 april, 2007 12:52, Anonymous Anonym said...

Det är helt riktigt att Zero är tänkt att lanseras som en dryck för killarna, jag har läst om det i tidningen. Ett av argumenten var att Zero smakar mer som RIKTIG cola och därför skulle passa männen bättre - som om inte tjejer vill dricka cola som smakar cola?? Skillnaden, tror jag, är att Zero innehåller aspartam som sötningsmedel till skillnad från light där det är sukralos eller vad 17 det heter...
Läser på cocacolas hemsida: "I april 2007 kom Coca-Cola Zero - läskedrycken för killar - till Sverige. Coca-cola Zero är "Life as it should be", det vill säga det bästa i livet utan tråkiga konsekvenser."
Tillåt mig att skratta - MOAHAHAHAHAHAHAHA.

Ses snart!

 
At 27 april, 2007 12:57, Blogger Sara said...

haha, tack jenny för informationen! Vad hemskt att det finns en tanke bakom! Well... de har iaf lyckats med sin marknadsföring! Bu för CC med fula tricks!

 

Skicka en kommentar

<< Home