This shit is bananas

måndag 23 april 2007

Varför inte MFF HERRlag?

Idag damp Stadiums fotbollstidning med reklam ner i brevlådan. (Andreas står nog kvar i något skumt register efter sin tid som fotbollsspelare)

Jag bläddrade lite snabbt igenom den, mest som förhalning innan det var dags att börja plugga.

Tidningen är fylld med reklam för skor av alla slags märken och fotbollskläder, tröjor och shorts.

Efter en närmare titt var det bara kända manliga fotbollsspelare som stod för modellandet. Kläderna var herrkläder och jag slår nästan vad om att skorna inte finns i unisex modell.

Snacka om att ytterligare dela in idrotter i könsfack. Trodde att en förändring var nära med alla underbart duktiga fotbollsspelande damer i landslaget och i allsvenskan.

KASS Stadium!!!

P.s Som en parentes kan jag meddela att jag är upprörd på MFF också, som inte kan leta fram lite pengar, satsa på sitt damlag och vara stolta över deras framgångar utan istället säljer ut dom till ett hudlotion företag. D.s

KASS MFF!!!

2 Comments:

At 24 april, 2007 22:47, Anonymous Anonym said...

välkommen till verkligheten sazza....

 
At 21 juni, 2007 22:53, Anonymous Anonym said...

dessvärre hade satsningar på damlag antagligen varit ganska lönlöst. Damspelare kan knappt försörja sig på proffsfotboll och för att de ska få mer lön måste fler vara intresserade av att titta... Själv hade jag önskat att det vore annorlunda, och hade jag varit intressarad av fotboll en smula hade damlaget fått min uppmärksamhet ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home