This shit is bananas

fredag 2 februari 2007

Inget ont mot asiater men...

...en medelålders kines av hankön fes mig i huvudet.

Jag hoppar på en stadsbuss och slår mig ner på ett säte ungefär mitt i bussen. Ett sådant säte där passagerare kan sitta mitt emot varandra. Mitt emot mig satt en man. Jag var ganska trött och okoncentrerad, något stressad och påväg till jobbet, men lägger ändå märkte till hur mannen mitt emot skruvar lite på sig. Han liksom ändrar sittställning till en något mer bredbent, spretande ställning. Och JA, det kan man ju få göra, en hård bussbrits kan ge upphov till träsmak i rumpan efter ett tag så inte mer om det.

Pffffffffffffftt! (ett högt, bekant ljud hörs)

Jag tänker: Hörde jag rätt? Kan det ha varit?

Hinner precis svara mig själv: Nä det var det nog inte. Jag hörde fel.

När plötsligt! En os sprider sig i bussen. Lukten av en riktigt sur äggfis letar sig hela vägen in i min näsas innersta vrår. Vet inte om någon annan på bussen hörde/kände då jag ju hade första parkett.

Tacksamt med sympati för övriga resenärer kliver jag av bussen på nästa station!

6 Comments:

At 02 februari, 2007 17:43, Anonymous Anonym said...

Feels like home.

 
At 02 februari, 2007 19:06, Anonymous Anonym said...

Jag kan bara hålla med Sara.
När jag var på väg ner till Italien ( när jag flyttade dit, liten och rädd..)satt jag och Camilla i en kupé på tåget tillsammans med en asiat. Helt ogenerat lyfte han på skinkan och la av värsta brak-fisen! hahaha
Camilla och jag tittade på varandra och visste inte hur vi skulle hålla oss för skratt!

KRAM / isa

 
At 02 februari, 2007 23:26, Anonymous Anonym said...

Haha! Dessa kineser... ;)
Själv har jag varit lite risig i kistan senaste tiden, vilket inte är så kul när man står och masserar folk en hel dag... :-o

 
At 03 februari, 2007 09:16, Anonymous Anonym said...

Jenny: Nä gaser i magen är nog det sämsta i ett massagerum... lukter tycks stanna kvar i en evighet!! /sara

 
At 06 februari, 2007 23:34, Anonymous Anonym said...

haha, you're good at making an äcklig sak fun :)

 
At 07 februari, 2007 22:31, Blogger E said...

haha.
kineser ska man akta sig for!
vi rakade ocksa ut for en skabbig kines pa vagen hit...

 

Skicka en kommentar

<< Home