This shit is bananas

onsdag 17 januari 2007

Fönstertittare

Tänk att komma ut från toaletten efter en dusch, redan torkad och klar (dvs handduken redan upphängd för torkning på sin krok), vara påväg in i sitt sovrum med riktning mot garderoben för att hämta kläder när du möts av en främmande man i hjälm!!!

Utanför mitt fönster upphissad i en korg står denna hjälmbeklädda man och bankar. Ingen förvarning i brevlådan eller lappar på dörrar, han bara hissar upp sig med full insikt in i folks sovrum, kök och vardagsrum! Vad som helst kan ju hända!! I mitt fall hände att jag snabbt hoppade tillbaka in till toaletten.

Detta utspelade sig igår men det var ju inte sista gången direkt. Idag var jag något morgonpiggare och hade hunnit upp, fått i mig frukost och slagit mig ner vid köksbordet för att sätta in fler foton i fotoalbum (har varit veckans projekt). Då dyker han upp IGEN, idag iförd både hjälm och regnkappa.

Imorgon planerar jag att sätta upp en lapp på fönstret (ska ju inte behövas på tredje våningen direkt):

"KAN DU LÄSA DETTA HAR DU KOMMIT FÖR NÄRA!"

1 Comments:

At 17 januari, 2007 17:01, Anonymous Anonym said...

haha, den där fönstertittningen är härlig - jag lever med den varje dag, boendes som jag är med kung oskars bro (trottoaren) två meter ifrån mitt fönster. ganska trevligt att ha nåt att titta på när man duschar dock :) förslagsvis bara på sommaren, i mörker syns nog duschen utifrån?

 

Skicka en kommentar

<< Home