This shit is bananas

onsdag 10 januari 2007

Till mina friskvarders!

1. Saknade er idag då jag äntligen fick lite tid att sätta in Åsa-foton i mitt fotoalbum. Härliga bilder, härliga minnen!

2. Pga ledig tid idag tittade jag på lite anatomi inför sjukgymnastpluggandet. Vi har blivit lurade. Jag kommer här att berätta den hemska sanningen som kommer att låta hur skumt som helst men som dessvärre är sant. Nu kommer det:

Det finns INGET ord som heter POLLUX!!!! Ja, ni läste rätt... inget Pollux, inget Pollux upp, inget pollux ner... Men vadå?!, tänker ni nu... vad ska vi då kalla det första fingret på handen?!

Det korrekta ordet är POLLEX! Jag har fortfarande inte förstått och säkert inte ni heller kan jag tro. Kollade snabbt upp i Kristers kursmaterial och ja, där stod faktiskt också Pollex. Det är bara Johan Starre som fått för sig något annat och lärt oss fel...

Min hjärna får väl acceptera att det är Pollex som gäller framöver men Pollux kommer för alltid att finnas i mitt hjärta.

2 Comments:

At 13 januari, 2007 17:29, Anonymous Anonym said...

jag är arg. vill inte inse detta paradigmskifte!!!

 
At 10 april, 2007 15:10, Blogger Adrianos said...

Hej Sara!

Fantastiskt kul att det stått Pollux i alla dessa år i vårat material! Undrar bara vilket år du gick?

Mvh Adrian, Medicinskt Kursforum

 

Skicka en kommentar

<< Home