This shit is bananas

fredag 12 januari 2007

Skapa grannsämja vs. Desperation

Vår lägenhet ligger i en något ödslig korridor, väl ljudisolerat och har jag tur kan jag kanske en gång i månaden se en snabb skymt av någon granne.

Skönt tycker de flesta, även jag, men då det blir inbrott några lägenheter bort eller då det börjar ringa skumma typer som ska sälja dörratteraljer sent på kvällarna, hade det varit skönt att veta hur mina grannar åtminstone ser ut.

Detta är bakgrunden till att jag igår kväll hoppade på en av grannarna jag sett i huset i somras. Påhoppet blev på Lunds centralstation där jag gled fram och hojtade "Hej granne!". Grannen visade sig vara en trevlig person och min nyfikenhet lyckades hala fram både namn, sysselsättning och intressen.

Under samtalet dök även min kära syster upp som säkert tyckte att jag var smått skum...(?)

MEN nu har jag i alla fall någon att låna lite socker av på fattiga bakdagar eller någon som kan ta in min post om jag åker bort!

ÅH, tyckte precis att jag hörde ett spolningsljud från någon granne..... men insåg just att det bara var tvättmaskinen som tömde sig på vatten...

/Sara, tillfälligt isolerad!

1 Comments:

At 12 januari, 2007 11:18, Blogger E said...

Lite smått skum ja!
grannar är till för att undvikas..

verkade ju i alla fall vara en friskus precis som sassa! =)

 

Skicka en kommentar

<< Home