This shit is bananas

torsdag 19 april 2007

I flera år har jag undrat...

- Vem är mannen i publiken?
- Där! Ser ni honom inte!
- Nu är han med igen.

Ett tag trodde jag att det bara var jag som inbillade mig. Ingen i min familj och närhet tycktes känna igen mannen. Oftast klädd i vit skjorta med gul, blå eller röd tröja över. Jag såg honom överallt, i varenda TV-program med någon form av publik(ja, jag hade en period när jag såg nästan allt som gick på TV). Mannen satt alltid så att han blev filmad av publik-kamerorna (finns det något som heter så?) flera gågner under sändingen.

...NU har jag fått svar!

Mannen heter Bertil Monegrim.

Han:

¤ har medverkat i publiken på 72 tv-inspelningar
¤ har som mål att komma först in för att få den bästa platsen och bli filmad flest gånger.
¤ är i 60-års åldern (tror jag)
¤ var med i Metro häromdan
¤ medverkar i en dokumentär från 2001 kallad "Ingen Bertil utan publik"

P.s bild finns på denna länk:
http://www.glimz.net/film.php?movieId=24&title=Ingen%20Bertil%20utan%20publik

5 Comments:

At 20 april, 2007 23:33, Anonymous Anonym said...

Sara min rara

Tror du har aningen för mkt fritid och tv-tittande på ditt schema.

Men visst...det var en rolig upptäckt!

Vi ses på lördag sötnos!

Puss/ isa

 
At 22 april, 2007 20:47, Anonymous Anonym said...

typiskt dig att lägga märke till en sån sak...

 
At 22 april, 2007 22:20, Anonymous Anonym said...

Synd att du inte pratat med mig om det för jag har sett honom också! Speciellt under SenKvällMedLuuk-tiden, då var han jämt i publiken.. Men jag såg honom också i Metro, visste redan att han var en sån som är med överallt, men det var roligt att läsa om honom ändå!
Ses snart!

 
At 23 april, 2007 14:24, Anonymous Anonym said...

haha, du är sjukt uppmärksam girl! undrar om han har vart med alla gånger jag varit på tv-inspelning också?

 
At 23 april, 2007 15:57, Blogger Sara said...

Det är du och jag och TV:n Jenny! =)

Missa inte galakvällen med 100 höjdare ikväll på kanal 5!

 

Skicka en kommentar

<< Home