This shit is bananas

fredag 6 april 2007

Att hämta post

I Hjärup hämtar vi paket från posten i en ödslig blomsteraffär/prylaffär. Jag undrar om posten ger en summa pengar till ställen som tar hand om paketutlämning. Om så är fallet så gissar jag att denna butik enbart livnär sig på detta.

Att ta sig till denna butik är ett stort projekt. Öppettiderna stämmer aldrig med vad som står på dörren, promenaden dit sker på en landsväg med galna bilister och skånsk motvind är inte att leka med vissa dagar.

Biträdena i butiken är bittra tanter som blir sura om ditt enda ärende är att hämta ut post och du inte ens kastar ett öga på de osmakliga prylarna.

På posten.se kan du skriva in ditt kollinummer och ta reda på var paketet befinner sig.

För ett tag sedan beställde jag böcker från Adlibris. Det blev lite förseningar med leveransen så då posten.se meddelade att böckerna kommit fram till uthämtningsstället var jag angelägen att gå dit.

Med kollinumret och legitimationen i min hand besökte jag glatt butiken.

Möttes av en bitter tant som knappt ville hjälpa till pga att postavin saknades. Hon gnällde på posten, adlibris (I love adlibris), datorn, datasystemet, att vissa människor är helt otroliga (i samband med att avier brukar glömmas bort).

Allt jag ville ha var mina böcker, jag fick dom inte. Jag fick vänta fyra timmar tills avin damp ner i brevlådan och böckerna kunde hämtas. Kände att jag fick skämmas då jag för andra gången klev in i affären.

Häromdagen beställde jag en mobil. Ville ha den innan påsk och ville inte att den skulle ligga kvar i butiken hela påskhelgen. Återigen kollade jag på posten.se, blev glad att paketet kom fram på skärtorsdagen!

Möttes återigen av en bitter tant. Gnället fortskred och hon menade att det var SÅ tidsödande för henne att slå in kollinummer (de har inte direkt övermycket att göra i sin butik).

Denna gången "vann" jag - Med paketet i min hand drog jag mig baklänges ut ur butiken och fick absolut bestämt lova att jag nästa gång skulle vänta på avin och ta den med mig!

Jag kan förstå hela idéen med avier så att vi inte snor varandras paket och jag ska försöka bättra mig. Undrar dock hur många Sara Rån---- med gilitg legitimation det kan finnas i Hjärup.

Jag tycker trots allt att bittra tanter borde vara glada att någon överhuvudtaget orkar ta sig ut till deras lilla skruttna butik och på grund av detta vara vänliga att visa lite service!

1 Comments:

At 06 april, 2007 22:32, Anonymous Anonym said...

vilket sammanträffande. Igår pratade Maria och jag om butiken glada 10an i Hökarängen som har fått uppdraget att lämna ut paket. Det är en rutten mataffär med rätt tomma hyllor som vi antar livnär sig på just posten...

glad påsk.

 

Skicka en kommentar

<< Home