This shit is bananas

fredag 12 december 2008

Julfrid utanför Ica

Jag begav mig in på Ica för en snabb kvällshandling (precis som ungefär halva Lund) och såg framför mig kaos, mycket folk och allmän fredaghets inför helgen. Det gick dock väldigt bra, istället för hets möttes jag av ett lugnt tempo och en söt tant som bjöd på saffranmazariner.

MEN väl ute vid min cykel fick jag verkligen ta del av den så omtalade julstressen.

Tjej med Canada goose jacka (till mig):
"Ursäkta, jag ska bara ställa min cykel här"

Random man i 35-års åldern (till tjej med CG jacka):
"Jävligt bra ställe att parkera cykeln på, sådär en halv meter från ingången!!"

Tjej med CG jacka:
"Sköt dig själv för fan!"

Random man i 35-års åldern:
"Det är ju det jag gör för fan!"

Tjej med CG jacka:
"DRA ÅT HELVETE!!"

Jag stod mellan dessa två människor med en haka långt nere i snöslasket. Vilket underbart sätt att starta helgen på, skälla ut en främmande människa utan anledning sådär.

Lycka till resterande dagar fram till jul och må ert nyårslöfte bliva "Jag skall mot mina medmänniskor snäll vara!"