This shit is bananas

tisdag 8 januari 2008

Dagens betraktelser

1. kl 15.15. Mötte en barbent Elin en bit ifrån Gerdahallen och vill nu i efterhand be om ursäkt att jag uppehöll henne i kylan samt försenade henne ännu mer till fika-dejten hon redan var försenad till!

2. kl 16.00. I väntan på att jobbet skulle börja satte jag mig i min ensamhet(ja helt ensam) på ett café, beställde in en muffin och en Latte choco och hade det bra. Efter att fikan var slut började jag studera min omgivning. Kändes som att folk även studerade mig och tänkte "hmm, varför sitter hon där alldeles själv och glor?!" Jag tog upp min mobil och mina skolgrejer för att ha något att göra och för att se mer upptagen ut. Allt som allt var det en mysig stund och jag var inte helt ensam, jag satt vid ett fönster i en korsning och såg bekanta Lundabor ströva förbi. En bekantning knackade tom på mitt fönster och hälsade.

3. kl 21.22. Efter att ha arbetat klart mina massagetimmar promenerade jag till tåget. Väl på tåget letade jag upp någons kvarglömda metro för att ha lite och läsa. Kände igen en artikel och en skum hälsning i en puss-spalt från Jenny till tysken Benny, kollade på tidningens datum där jag läste 13 december 2007. skumt! Vände mig ett kvarts varv för att norpa en Punkt SE istället, började läsa Alex Schulmans krönika och upptäckte att även denna text var ytterst bekant. Punkt SE-tidningen var också från 13 december 2007. Min slutsats blir nog, efter lite eftertanke, att tåget stått stilla någonstans sedan lucia och inte städats under denna tid.

1 Comments:

At 11 februari, 2008 21:17, Anonymous Anonym said...

sazz. ring till mig nästa gång du har nån timme över och är fikasugen

 

Skicka en kommentar

<< Home