This shit is bananas

söndag 6 januari 2008

50 % norrlänning

Vad kanske inte alla vet är att jag består av 50 % norrländskt kött och blod och annat. För att bejaka denna sida hos mig själv tackar jag, om jag har möjlighet, alltid ja när det vankas palt.

Palt, tänker du nu, vad är det?

Just denna fråga ska besvaras nu. Idag var nämligen årets stora paltdag ute hos moderns arbetskamrat i Veberöd och jag passade på att dokumentera:





Ingredienser:
Potatis,








Salt & Kornmjöl






How to do it:
Potatisen mals ner med hjälp av en köttkvarn.








Blandas med övriga ingredienser i en bakmaskin och
formas med hjälp av en slev till avlånga korvar.







Korvarna läggs i en gryta med kokande vatten. Sen ska de flyta upp, sjunka, flyta upp igen och tillslut sjunka innan det är klart!








Serveras bäst med smör, stekt fläsk och hemmagjord lingonsylt.
Dryck till: Mjölk.

1 Comments:

At 06 januari, 2008 23:48, Anonymous Anonym said...

urk

 

Skicka en kommentar

<< Home