This shit is bananas

torsdag 15 juni 2006

Fotbollsnörden Sara

Nyss hemkommen från mejeriet i Lund. Stället var fullt av gulklädda människor alla laddade för en match vi (lägg märke till användningen av ordet VI) var tvungna att vinna för att kunna gå vidare. Jag själv var väl sådär laddad, kände att jag nog behövde mejeriet för att överhuvudtaget intressera mig av matchen. Annars hade det nog blivit annan aktivitet men med TV:n på i bakgrunden.

Trevlig uppladdning med massa härlig gammal fotbollsmusik samt självklart den senaste Zlatan-låten. Jag blev gladare och gladare. Matchen drog igång och jag blev smått chockad över publikens vrålande så fort minste lilla grej hände. Detta var alltså i början av matchen. Innan paus började jag så smått komma igång och vrålade med övrigt publik.

Efter pausen och ca 5 minuter in i andra halvlek var jag igång på allvar. Upptäckte mig själv skrikandes och buandes och applåderandes och medvrålade i alla möjliga hejarklacksramsor som jag helt plötsligt kunde texten på... jag frågar mig själv: Vad hände? Svaret blir nog: Det var väldans skoj iallafall och hade jag inte åkt till Grekland på söndag så hade jag lätt sett Sverige-England matchen på plats i mejeriets underbara land.

Vilket ställe, vilken stämning, VILKEN MATCH!!!