This shit is bananas

söndag 11 juni 2006

Hemtjänsten

Jag har börjat smygjobba lite på hemtjänsten, jobbade bland annat igår. Känner att jag börjar komma in i de gamla vanliga rutinerna igen...trodde jag!

Min första jobbgång gick till så här: Johanna ringde och väckte mig en lördagmorgon kl 7.30 och sa att det var panik på jobbet. Jag fick skjuts ner och jobbade troget på hela dagen. På måndagen när jag ringde och skulle höra om min lön visade det sig att jag inte ens var anställd. När anställning väl var klar (människan som håller i trådarna är mycket förvirrad..och jag med kanske) fick jag återigen rycka in en lördag.

Jag kände mig laddad eftersom jag nu visste att jag iaf fick lön för mitt arbete och allt var fixat! Jag skyndade mig in i nyckelskåpet för att roffa åt mig den bästa tjänstecykeln, som jag tidigare somrar noga provat ut, vandrade bort till cykelförrådet och skulle hämta ut den blåa faran. Istället upptäckte jag att den nykeln jag fått tag i gick till en röd cykel som säkert var typ 30 år gammal. Den lät konstigt, sadeln var alldeles för låg och fast jag cyklade allt vad jag kunde gick den ändå i slow motion. Den droppen som fick bägaren att rinna över var ändå när jag, efter många om och men, letat upp en adress jag skulle till och personen som öppnar inte är alls rätt person....jag misstänker förvirrad lönetant att ha skrivit ut fel adress på schemat...

Jag var trött efter denna arbetsdag och somnade i solen på Andreas gräsmatta.

2 Comments:

At 11 juni, 2006 20:07, Blogger E said...

Ja jag känner på mig att det kommer bli en underbar sommar..
kram/flyttlådan

 
At 12 juni, 2006 11:39, Anonymous Anonym said...

nu är det ändrat och sidan är turkos... finns ju inte så många olika mallar att välja bland. Solen skiner och det är över 25 grader. Finaste flickan är här och jag ska ägna hela eftermiddagen på skatteverket för starta eget information.... underbart!!! och ikväll ska jag äta chips på reklambyrå och få 300 kr...

ååå

puss!

 

Skicka en kommentar

<< Home