This shit is bananas

torsdag 14 september 2006

Moderaterna förvirrar mig

Moderaterna pratar, liksom många andra partier, om hur vi borde tänka på växthuseffekten, klimatförändringar och utsläppen som bidrar till detta. Moderaterna pratar om hur viktigt det är att minska utsläppen och att vi bör involvera hela EU i detta så att EU kan få USA att minska sina utsläpp.

Kanske, tänker jag, om vi ska försöka påverka i större perspektiv borde vi först börja här i Sverige, i skåne, i Malmö och Lund. I gårdagens City (ny gratis tidning) kunde denna rubrik läsas: "Moderaterna går till val på att höja biljettpriserna i skåne". Moderaterna pratar om att höja priserna på tågresor SAMTIDIGT som de pratar om att sänka bensinskatterna.

Vänta lite kära moderater.. jag bli förvirrad. Om färre åker tåg och fler åker bil, på vilket sätt minskar vi då utsläppen?

Sluta prata och börja tänka!

3 Comments:

At 14 september, 2006 10:08, Anonymous Anonym said...

Men nu vet du ju att du INTE ska rösta på Freddan iaf. Och varför de kallar varandra för namnen kan du ju fråga min vän Britt-Inger, Sara. Sara grattis till att ni fått City där nere, den har ju vi haft här uppe i säkert tio år Sara. Bara så att du vet Sara. Hej då Sara

 
At 16 september, 2006 00:24, Blogger Sara said...

haha, Britt-Inger! Jag hade glömt bort henne där ett tag.... but it's all coming back to me now!!! =)

 
At 03 oktober, 2006 14:18, Anonymous Anonym said...

SARA var har du gjort av ditt STIM-kort??? som mamma kallar det : )
Skicka andreas nummer till mig så man får tag på dig!
kram/ez

 

Skicka en kommentar

<< Home